tisdag 31 mars 2015

Påskens påverkan på dig & mig

Johan Glans sätter lite ord på hur vi ibland i vårt land förhåller oss till påsken!



Jag tycker han får in många sköna poänger. Jag uppskattar verkligen hans förhållande till humor, och han kan skämta om det mesta utan att falla ner under bälteskanten, där så många stand-uppare ligger och kravlar alltför ofta. 

Min relation till påsken är god: Jag har varit på åtskilliga påskläger tillsammans med hundratals andra och fått vara med om sköna möten med ungdomar från hela Sverige, från olika kyrkor och samfund, men med en sak gemensamt: Vi tror på en Gud som vi tror inte gjorde bort sig totalt när han valde att offra sin son Jesus för oss - tvärt om - han gav oss en ny chans att få umgås med Gud själv utan att behöva skämmas. Frimodighet är Påskens stora budskap till oss - att våga vara dem vi är, men också att inte vika för Gud när han frågar oss: "Vill du ha med mig i ditt liv?"

Visst kan ett sådant här blogginlägg orsaka uppståndelse, men det är ju själva poängen med påsken - att bli påmind om just detta.


"Tro inte att du är något. Vet det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom