tisdag 3 mars 2015

Mello 2015 - Bark i publikskogen

Jag ser alla deltävlingar i Mello.

Dels är jag musiklärare i grunden, dels gillar jag variationen på låtar, dels gillar jag att bedöma låtarna i stunden på Facebook.

Det är förvånansvärt många mindre bra låtar som tar sig hela vägen till någon av deltävlingarna, med tanke på att det är 2 177 bidrag som har sökt till årets tävling/jippo. Det är bra att olika städer får turas om med deltävlingarna, och det är roligt att höra låtarna som Robin och Sanna står för. Raplåten som de bjöd på för ett tag sedan var riktigt najs, och den kunde de ha skickat till Österrike direkt! Jag gillar en hel del av mellansketcherna också, men jag förstår ju till viss del varför Filippa Bark inte framkallar skratt i alla människors strupar. Jag tycker att hon fått in en del poänger, en del inte. Det blir ju gärna två läger i den här frågan, och jag tycker nog att hon är lite rolig ibland. Att TV4:s Lets dance-programledare gör parodi på hennes karaktär känns väl dels som ett erkännande, dels som ett led i den kollektiva småmobbing som verkar OK i dagens mediaklimat. Sorgligt. 


Segern? Jo, jag tror att Eric Saade kommer fightas mot Måns och hans tecknade vän om vinsten. Oavsett vem av dessa två som vinner så blir det nog ganska bra resultat i Österrike! Jag tror att den europeiska publiken kan uppskatta Måns nummer!

Sweden - 12 points.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom