onsdag 18 mars 2015

Dirty loops - så otroligt skickliga musiker!

Ibland blir man bara knockad av musik man aldrig hört förut. 

Det hände mig under Melodifestivalsfinalen sista självande minuter när Dirty Loops kom ut på scenen och levererade en helt egen version av Undo.



Jag hade svårt att ta in det jag hörde. Är de så här äckligt duktiga, eller är detta en illusion? Jag började tro att alla chips jag hade ätit hade förvrängt min hörsel och gjort all mindre bra musik till fantastiska verk, men så var inte fallet - de var verkligen så bra.

Jag gladdes över deras tolkning, jag tyckte sångaren var fantastisk på att kunna hoppa mellan oktaver, och basisten log och gjorde riktigt sköna grejjer, samtidigt som trummisens avslutning bara är... så bra. Om du snappar upp någonting i den här låten efter ca 2.20-2.32 som du tycker påminner om en film från förr med en utomjording inblandad... säg till mig då!

Tro inte att du är något. Vet det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom