måndag 23 mars 2015

allting går att sälja... eller?

Ikväll har jag hämtat kakor och godis i mängder...

Jag vet inte hur många olika saker jag eller min familj har sålt genom åren. Jag kan räkna upp Tupperware, keramik, plastpåsar, lax, salami, underkläder, strumpor,  bingolotter, andra lotter, kakor, godis, toalettpapper, WWF-saker, jultidningar, osv.

Om det finns en försäljar-gen så fick jag aldrig den. Jag har väldigt svårt att sälja saker som jag inte riktigt tror på. Dessutom kan jag knappt sälja saker som jag tror på heller! Det är då mor kommer in i bilden -  ett gigantiskt kontaktnät och en häftig förmåga att sälja typ allt.

Vad är det roligaste du har sålt?



"Tro inte att du är något. Vet det."

2 kommentarer:

  1. Hemgjorda munkar, dvs såna där kokosbollar, fast mina var fyrkantiga. Strykande åtgång på julmarknaderna i Idrottsföreningens eller Lekskolans regi. Mumsmums :)

    SvaraRadera
  2. och vad är det där? :) jag är nog mer lik dig där... sälja när någon kommer till mig, som i en butik, de har jag inget problem med. Men typ knack dörr och liknande, sånt ogillas skarpt :)

    SvaraRadera

häst från Dalom