söndag 30 mars 2014

Sommartider, hej,hej, Sommartider!

Det är varmare än på mycket länge idag, kanske mest beroende på min ugn.

Jag sitter i köket och vakar över dagens första större måltid. Det vankas klyftpotatis, köttbullar, ärtor, någon god sås, samt iblandsallad. Jag kallar det iblandsallad, då barnen inte alltid äter den.

Ugnen står på 225 grader i skuggan, vilket gör att det känns väldigt varmt när jag öppnar luckan för att vända på potatisklyftorna vid några tillfällen. Jag ser verkligen fram emot sommarens hetta, då man kan vara ute i bara ett par shorts och njuta av en glass eller två! Vi behöver sånt i vårt land! Jag är ju inte direkt chockad av att Thailand seglar upp på ett av Sveriges mest populära turistmål ur den aspekten - jakten på värme och god mat. Spanien är dock som alltid en ohotad etta

Och på baksidan har ett trettiotal blommor hittat fram i gruskanten, ivrigt på jakt efter fler blomstervänner som förväntas dyka upp inom en snar framtid.

Välkommen vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom