måndag 10 mars 2014

Masar & lastbilstutor kan båda orsaka tinnitus

Leksand åkte på däng mot HV71.

Skrämmande nog så avgjorde en korkad armbågstackling möjligheten för Leksand att äta ikapp försprånget, och inte blev det bättre av att en viss Jämtin avgjorde det hela... Jag tror fortfarande att Leksand kan vinna två hemmamatcher, men det får bli en match i taget.

När jag skulle åka hem från arbetet idag med den gratiserade busstrafiken som jag delar med några hundra ungdomar, då hände en intressant sak: en liten Audi utrustad med överdrivet stark tuta som hämtad från någon bautastor lastbil tutade på några ungdomar som , som vanligt, drog benen efter sig då de ska korsa den livsfarliga huvudvägen genom vår stad. Jag var 150 meter därifrån, men kraften var enorm på tutan, då jag upplevde ljudet som väldigt starkt. Vad gjorde då inte ungdomarna?! Finns det några bestämmelser kring hur stark en tutsignal får vara i vårt kära avlånga land?

För övrigt anser jag att våren är fantastiskt trevlig... och idag öppnade golfranchen. FORE! Jag ser fram emot jakten på ett lägre handicap. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom