tisdag 4 mars 2014

Det är svårare att bli arg på söta barn

Vår lilla dotter är både söt och envis.

Jag har ikväll fått se den sidan av henne som hon förmodligen fått från sin mor: en stark envishet gällande att inte sova. När frugelugan kommer hem vid niotiden på kvällen möts hon av en liten tjej som håller Pippi under den ena armen och snutten under den andra. Vi inledde nattningen halv åtta, men sen tog det tvärstopp. Det känns alltid svårt att bli arg eller irriterad på henne, då jag blir borttrumfad av hennes barnsliga och oskuldsfulla charm. I stället valde jag att låta tårar rulla ner för mina kinder framför tv:n tillsammans med dotra en kort stund då Jill Johnson och Kristian Gidlund delade tankar i Jills program "Jills veranda."

Kristian Gidlund, en tänkare av stora mått. Att hans blogg var omåttligt populär förstår jag fullt ut. Jag följde själv en del av hans inlägg, och jag blev tagen av hans klara analyser och djupa funderingar. 

Och nu sover dottern sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom