torsdag 15 augusti 2013

Det är dagarna som går, del 1

Jag är föräldraupptagen.

Det innebär att i samma stund som jag skriver det här blogginlägget kommer jag springa iväg ett 20-tal gånger för att se att Lilla Fröken inte ställer till alltför mycket för sig själv eller mig! Det kan handla om att hon klättrar upp i soffan, mumsar på någon upphittad sak, smäller igen en dörr, springer och kastar skor, tar telefonen från sin plats, snor brorsans teckning, etc. Exakt NU vill hon hoppa studsmatta och då går hon fram till baksidans stängda dörr, klappar på rutan och säger: "Mmmba." med bestämd min. Jag frågar: Vill du hoppa studsmatta? Då nickar hon bestämt. Därför blir det studsmatta och hallonfrosseri, både röda och gula hallon finns fortfarande i ätbart skick! Barn är väldigt duktiga på att kommunicera!

Mums.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom