söndag 24 februari 2013

Doppelsilfver

Att ta två silver på samma dag i skid-VM, det är starkt!


Jag gläds med de svenska skidframgångarna. Jag har tillbringat en hel del tid framför TV:n dagen till ära, dels för att jag inte kunde göra så mycket annat (sjuk dotter som gillar bli buren på), dels för att mitt idrottsintresse är stort...

Amerikanskorna var grymma tillsammans, och mest impad blev jag av den amerikanska tjejen på 5:e sträckan (av sex) som tappade en stav, men som fortsatte åka lika snabbt ändå! Coolt.

All heder till Tina Maze som redan säkrat den totala världscupens seger, trots att det återstår ganska många tävlingar... väldig bredd hon visar upp i år! Nåja, det blir lite lättare när Vonn är skadad, men i alla fall?!

Zlatan spelade uselt i 91 minuter, sen gör han mål. Det kan inte vara kul att vara i motståndartlaget då. Beckham gjorde sitt första inhopp, gjorde några bra bollar och fanns med i uppspelet till det som blev Zlatans långt ifrån första mål för denna säsong. Han har ett väldigt högt målsnitt!

Nu vankas ingen mer sport för idag. I promise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom