onsdag 27 februari 2013

desperat kaffesug

Ibland blir jag desperat efter morgonkaffe.

Det kan ta sig märkliga uttryck:
  • jag åker i ett halvgroggy tillstånd till mitt jobb där kommunen sponsrar med en kaffemaskin med Fairtrade-kaffe. Där kan man välja och vraka mellan smaker och varianter, men allt som oftast tar jag en stor kaffe eller en mer chokladvariant i form av Wiener Melange
  • jag micrar kaffe från gårdagen för att jag snabbt ska få i mig den bruna vätskan
  • jag skyndar mig att sätta på 4 koppar kaffe som kan vara slut före frukost
Jag kommer dock aldrig bli så desperat som min polare som gjorde lumpen. Hade berättade skrämmande historier om hur han tuggade pulverkaffe, sittande i en bandvagn... desperat, men förståeligt, enligt mig!


Påtår, någon?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom