onsdag 23 januari 2013

Dag 1: i iskylans sällskap

Tja!
Jag nappar på att blogga 100 dagar i rad. Jag kommer skriva om allt mellan himmel och jord, men ofta om idrott och reflektioner kring saker jag reagerar på i nyheternas dunkla djup.

Frågor jag brottats med sista dagarna:
- Varför får NHL-spelare betalt om de börjar slåss efter en sekund av matchen?
- Varför kan inte hockeyspelare som misshandlar andra på isen få stå till svars för detta civilt?
- Hur kan de svenska skidskyttedamerna vara så dåliga och fortfarande få åka på VM?
- Varför har inte jag långkalsonger på mig?
- Hur kan Sverigedemokraterna ha nästan 10% av rösterna?

Jag har få svar, men några kan vara: det ger uppmärksamhet, det rör upp känslor hos yngre män som tycker att "har man gett sig in i leken får man leken tåla...", det finns inga andra, jag är nonchig, samt... det finns för många unga människor som inte läser in sig på olika partiers partiprogram och lägger sin röst på något "coolt" typ Sd eller Piratpartiet.




Man kan följa mina inlägg på #blogg100...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom