onsdag 30 januari 2013

Att prövas.

Att skriva prov.

Bara ordet prov får en del människor att kastas tillbaka i tanken till något minne från skolan som kanske var bra eller mindre bra...

Jag har ganska goda minnen från de prov jag avverkat genom min skolgång, men de gånger jag var mindre bra förberedd var naturligtvis ingen hit. Ett roligt minne var från högskolan Dalarna när jag och en polare satt i katakomberna och försökte plugga in drygt hundra fågelarter inför en arttenta som gick av stapeln dagen efter.Klockan 03.30 kommer en Securitasvakt in helt utan förvarning, och det blev en ganska rolig scen, då han knappast hade räknat med att vi skulle sitta där som två ugglor i mossen!

Det slutade med att jag tillbringade natten i herrarnas omklädningsrum, skrev underkänt på tentan och gick hem och sov.



Vad är din reflektion kring prov? Vilka tankar får du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom