måndag 23 mars 2009

Money talks

Ingen kan tjäna både Gud och Mammon.





Det betyder kort och gott att man inte kan ha pengar som sin trygghet här i livet, då säkerheten är sådär (hör med Island om du är osäker!). Det har väl sällan varit så mycket snack om bonusar hit och dit? Jag förstår inte, hur mycket jag än försöker, att förstå logiken i att leda ett vinstdrivande företag med ca 40-50 miljarder back på ett år, och samtidigt få sitt eget bankkonto proppat med dollar och pund?!










Om jag för över det på mitt eget yrke så skulle det innebära att trots att eleverna misslyckas med betyg, och trots att jag missköter mina elevers kunskapskapital, så får jag en lärarbonus: gratis kaffe i en hel månad.
Tack för kaffet!














"I varma länder kan man också frysa."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

häst från Dalom